My Template works best
on Mozilla Firefox and
Google Chrome, sorry :)
Back to Home
« »
We Are Ready For Raya! 4#

sumpah penat giler2 skrg.
tapi demi blog, dan 4 hari takkan ada di rumah, ku kuatkan diri untuk menulis apa yang patut.


mana tak penat, dua hari berturut balik kampung. last thursday balik kampung selayang untuk mengemas rumah atok belah mak since takde org nk tolong kemas rumah dia.

and today [which is friday] buat kuih and then dgn tergesa2 mengambil ps2(!) and terus memecut ke kampung kajang pulak untuk berbuka di belah ayah.
dgn jam and hujan yang lebat tadi, huish.
alhamdulillah la jugak sempat sampai untuk berbuka.

kalau daddy dpt tau along bwk kereta mcm mana, habeh la :D

nasib baik kau ada adik yang baik mcm aku, along :)
haha
dah dah, toksah meleter. terus dgn adegan2 semalaman.



kakjannah mengelap tingkap.










atok saya kuat! :D
he bought a new aircond. woot woot!
and since we had to paint the wood that was closing the holes at top of the walls,
omma suggested us to just paint the whole room white with the paint he was using.
i helped :D





unfortunately, nobody wanted to take pic of me painting the walls -_-"
after atok and me finish painting the first coat of the paint, pakcu came and explain everything -_-"
the paint that we were using wasn't really a paint. its just a coating before a real paint is used.

eventhough i don't really get what he was trying to say, i can understand that it is dissapointing.
such a waste of energy -_-"

but still we had fun kan atok? :D



selayang pandan :)
its not really a kampung actually.
but whatever it is, this is where i will always come back every 2 weeks.
that is if i'm free -_-"

the rain was nice :)

no lightning no thunder :)




note; after painting, i went upstairs and played with my 4 cousins that is aisyah(9),najihah(7), rabiatul(4) and luqman(3) years old.
one thing i learned about them that day, is dat, their kiddies but they don't know how to play cikupang -_-"

i swear these two days, i've been teaching cikupang to kids. weird.
belah mak dgn ayah sama je. cousin aku yang kecik tak tau camne nak main cikupang.

haih, jadi budak balik ek kau fasya :)

takpe, fasya tak kicah! :D






so at night, after berbuka, omma,atok,mak uda and me went to selayang mall to go to parkson.
omma wanted to buy new raya clothes for atok.

unfortunately i didnt bring my camera along, was in a hurry -_-'

betul ckp mak uda, rugi sgt2 -_-"


walau apa2 pun, atok gembira kerana, omma spent more than rm500 for him this raya.
senyum melebar sampai ke telinga atok aku.
dah la cucu dia ni meluangkan masa dia satu hari kat kampung.

haha bangga tak atok? haha

bukan, saya bukan ckp dgn atok shahrullah tu :P

saya ckp dgn atok saya, yang menyebabkan kelahiran saya. haha
betul la, tanpa dia, mana nya aku wujud dalam dunia ni dan menaip-ing di sini. LOL



2 baju batik, 1 baju kemeja lengan pendek dan wallet sembonia.
kalau atok masih tak lembut hati lagi, tak tau lah.

atok... boleh la maklong balik kampung raya tahun ni? pleassseee
sesungguhnya, ego aku tercabar skrg.

marah memang marah, tapi tak guna kalau marah.
sebab orang tua ni, kena layan dgn lembut, baru dgr ckp.

so atok... boleh la maklong balik kampung..
yang lepas tu, lepas la.
atok ckp psl iman sume tu, org yang beriman org yang pemaaf tau.
so boleh la :)


haish..
sedih aku biler terkenang situasi ni, membuatkan aku rasa raya tak bermakna lagi.
*menitik*




*click untuk larger view*
gambar yang tergantung kt blakang tu, itu omma saya memegang ijazah :)

oh oh, this is my mak uda :)
and ofcourse, ATOK OMAR KU :)






berceloteh, mcm biasa :








balik dari parkson, ku mendapati babies ku datang! :D

macam biasa, mereka menjerit hai kak! dan meluru mendapatkan ku :D
ish, sah mak x pandai ajar, hoi bagi salam la -_-"








ni nadrah :)
masa hari tu, dia senang bersenyum dengan camera :D











ni pulak nadirah :)
seriously, biler dah lama sgt jaga diorg, senang sgt nk mengecam diorg.
caya lah.
especially perangai diorg -_-"

tu yg sume org pggl i mama diorg :)






diorg suka menari and pandai menari :)




mcm mama diorg ni! haha XD







mcm mana lah aku takleh cair biler tgk diorg, cube tgk muka diorg!
haish :)









even when diorg merengek mintak dukung -_-"











ye, diorg pun vain.
haish, siapa la yg ajar ni :P












ofcourse, saya pun tak melepaskan men-try topi tu.
kununnya bersemangat satu malaysia -_-"












tetap, diorg lagi comel dari mama diorg bila pakai.
haish :)











adik aku pun nk try jugak :)
hahah!
























before we depart, we saw few tanglongs [is dat how we spell it?] were released to the sky.
it was flying so softly and smoothly.
not really that slow, but i can't keep my eyes from it....





notes; -kesian daddy, dia berbuka mkn maggi je haritu.
sebab along and angah mkn kt luar.


-balik rumah, terus tido.





tired but still have more posts to go
MAMA FASYA

Labels:

Post a Comment

Saturday, September 19, 2009 1:54 AM
Posted by — Fasya Ibrahim.
FASYA IBRAHIM (facebook)
Profile Entries Dreams Old Entries Follow